Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Česky
  • Deutsch
tel./fax: +420 415 212 182
mobil: +420 603 818 185
e-mail: skloart@skloart.cz

» Navigace stránky
» Obsah stránky

Postup práce

Postup práce

postup práce

1) Před samotnou prací ...

Nejdříve je důležité vědět, jakou má zákazník představu a požadavky, kam vitráž přijde a jaký účel bude plnit. Od toho se pak odvíjí výtvarná práce. Pro představu předkládáme návrhy, které byly zpracovány pro zákazníka, který chtěl vitráž do dveří. Přál si spíše modernější styl a výraznější barvy. Ze dvou návrhů, které mu byly předloženy si vybral návrh v modrém provedení se skleněnými kameny.

 
Po kliknutí na malý obrázek se zobrazí větší. Pásem obrázků můžete pohybovat šipkami.
Postup práce Postup práce Postup práce Postup práce Postup práce Postup práce Postup práce Postup práce

1) Před samotnou prací ...

Nejdříve je důležité vědět, jakou má zákazník představu a požadavky, kam vitráž přijde a jaký účel bude plnit. Od toho se pak odvíjí výtvarná práce. Pro představu předkládáme návrhy, které byly zpracovány pro zákazníka, který chtěl vitráž do dveří. Přál si spíše modernější styl a výraznější barvy. Ze dvou návrhů, které mu byly předloženy si vybral návrh v modrém provedení se skleněnými kameny.

2) Barevné sklo

Barevné sklo pro vitráže používáme z Ameriky, Itálie, Polska a Německa. Je to nádherné médium, ale musí se umět s ním zacházet a je vždy velmi důležité zvážit, jaký materiál použít. Existují skla mléčně zabarvená, kterým se říká opály. Ty jsou vhodné spíše do lamp a na umělé prosvětlování. Katedrály je lepší použít spíše do oken. Dále existují skla irizovaná, různě rastrovaná, ručně dělaná ... Každý druh má své jméno a svého výrobce. Zákazníkovi můžeme nabídnout více jak tisíc nejrůznějších skel.

3) Šablony

Pokud je návrh odsouhlasen, vytváří se šablony ve velikosti 1 : 1. V tomto případě je již důležité vědět zda bude vitráž složena v olovu či tzv. tiffany technikou, zda bude zasklena přímo do rámu, nebo do dvojskla, zda bude v horizontální nebo ve vertikání pozici, jaký bude mít tvar ... Hotové šablony se musí okopírovat a originály se rozstříhají.

4) Tiffany technika

Tiffany technika má jemnější spoje, používá se spíše na menší závěsné vitrážky, objekty a lampy. Princip spočívá v tom, že barevné sklo se nařeže podle šablonek, obrousí se hrany, ty se pak obalí samolepící měděnou páskou a vše se posléze sletuje cínem.

5) Olověné vitráže

Jedná se o klasické řemeslo, kde se nařezané sklo vkládá do olověných prutů. Ty se následně cínují a mohou se patinovat do černa či měděna. Sklo musí být přesně nařezáno podle šablon, aby jednotlivá skla ve vitráži do sebe dobře zapadala. Proto je to práce velmi precizní a přesná. Ne každý člověk ji může vykonávat a dobrých řemeslníků si člověk musí vážit. Olověné vitráže se též používaly v historiských památkách. Zde už přichází ke slovu hotoví mistři, kteří teprve po shlédnutí situace rozhodnou jak postupovat při rekonstrukci.

6) Pískování

Naší doplňující činností je pískování. Pískujeme na různá čirá skla. Nejoblíbenější je však pískování na sklo satináto, které připomíná staré lepty. Při tvorbě motivu používáme buď pískovacích fólií, které povětšině ručně vyřezáváme, či používáme nejrůznějších laků na vykrytí částí skla, které nemají být pískovány.

7) Malba na sklo

Malba se využívá pouze jako součást vitráží. Nikdy nenahrazuje vitráž samotnou. Je to přímo alchimistická záležitost. Taje míchání barev si každý malíř chrání. Barvy se pak pálí v peci zhruba na 580 - 620 °C. Jeden kousek skla se musí pálit několikrát podle náročnosti, pracnosti, intenzity a množství barevných odstínů.

8) Hotová práce

Nejlepší odměnou je spokojenost klienta. Přikládáme fotografii hotové vitráže, jejíž návrh jste viděli na začátku.


copyright (c) 2008 Vitráže, Tiffany technika, lampy, obrazy, restaurování - SKLOart - Jitka a Richard Kantovi
webdesign: CZ-Online Webdesign  |  internetový obchod: LimeShop  |  webhosting: CZ-Hosting